Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

#03 Co Ty Wiesz O Książkach?! - czyli - Tylko dorośli mogą czytać! Top 12 Książek Dla Dzieci

02:30 Unknown 2 Comments Category :

Tym razem nie będę nic, ani nikogo krytykować. Dziś napiszę Wam Top 12 Książek Dla Dzieci. Ale zanim to, ja opowiem Wam moją krótką historię z czytelnictwem. :)
Od kąt pamiętam moja mama czytała mi przed zaśnięciem. Umiałam wszystkie bajki z mojej bardzo pokaźnej biblioteczki (oczywiście jak na możliwości paroletniej dziewczynki) na pamięć. Do tego stopnia, że potrafiłam zabrać książkę komuś kto ją czytał i mówić wszystko z pamięci, bo rzecz jasna czytać nie umiałam. Potem były przelotne książki, aż w końcu trafiłam na Baśniobór Brandona Mulla. No i potem były Zmierzchy i inne młodzieżówki, które czytam do dziś. No więc teraz do dzieła!

TOP 12 KSIĄŻEK DLA DZIECI

12. Karolcia,Witaj Karolciu! - Maria Kruger
Pierwsza część była w mojej biblioteczce chyba od kąt się urodziłam. Obecnie jest tak strsznie zniszczona, że rozlatuje się w rękach, ale myślę, że każdą dziewczynkę zahipnotyzuje tak jak i małą mnie



11. O psie, który jeździł koleją - Roman Pisarski
To była moja lektura i dość długo zastanawiałam się, czy opłaca się ją tu przytaczać, ale uznała, że tak. Mnie osobiście w ogóle się nie podobała, ale wiem, że sporo osób sobie ją zachwala jako najlepsza książka dzieciństwa więc proszę bardzo oto i ona.



10. Kubuś Puchatek - Alan Alexander Milne
Książka, która szwędała się po moim pokoju od mojego urodzenia, ale ja zabrałam się do niej dopiero z rok temu. I bardzo polecam i tym starszym i młodszym.



9. Ania z Zielonego Wzgórza - Lucy Maud Montgomery
Nigdy nie zawitała co prawda na moje półki, ale po przeczytaniu jej jako lekturę byłam w całkiem pozytywnym nastroju i myślę, że spodoba się każdej małej dziewczynce.


8. Tajemniczy ogród - Frances Hodgson Burnet
Co tu dużo mówić. To jest po prostu klasyk i każde dziecko powinno znać Tajemniczy ogród.



7. Opowieść Wigilijna - Charles Dickens
Czyli książka nie tylko dla najmłodszych. Uczy ona sporo o ludziach, a ja żałuję, że przeczytałam ją dopiero jakiś czas temu, a nie, kiedy byłam małym berbeciem, bo może teraz byłabym zupełnie innym człowiekiem.



6. Robinson Crusoe - Daniel Defoe
To przygodówka dla wszystkich.



5. Alicja w Krainie Czarów - Lewic Caro
Porusza wyobraźnię, dla niektórych ponoć chorą, ale jak dla mnie to jest to idealne wprowadzenie i zachęcenie pociechy do czytania.



4. Martynka - Gilbert Delahaye (wszystkie)
Piękne ilustracje, nieskomplikowane dialogi, zrozumiała, ciekawa treść. 



3. Pollyanna, Pollyanna dorasta - Eleonor H. Porter
Te pozycje przyczyniły się do tego jak jestem obecnie stukniętą osobą. Są one tak bardzo naładowana pozytywną energią i tak ciekawymi przemyśleniami, że nawet Wy Ci starsi powinniście je przeczytać.



2. Marry Poppins, Marry Poppins Otwiera Drzwi - P. L. Travers
Czyli klasyka i hit na całym świecie. Niestety ja przeczytałam tylko dwie pierwsze części, ale w przyszłości na pewno nadgonię braki, tymczasem Wy dajcie to w łapki dzieciom. 



1. cykl Baśniobór - Brandon Mull
Powiem szczerze, że nie byłam pewna ,czy aby na pewno nadają się one dla dzieci, ale raczej tak tyle, że już takich starszych 10/11 lat. 



I tak się prezentuje moje Top 12 Książek Dla Dzieci. Dajcie znać, które Wy czytaliście i co myślicie w komentarzach. Zachęcam również do obserwowania. To tyle, Cześć!

RELATED POSTS

2 komentarze

  1. O jej! Widzę tutaj wiele książek z dzieciństwa "O psie który jeździł koleją" czy "Ania z Zielone Wzgórza", którą z resztą zaczynam czytać od nowa :)
    Dodałabym tutaj jeszcze Harrego Pottera, który jest moją miłością od pierwszej kartki, którą przerzuciłam i mając 17 lat, nadal jest dla mnie czymś więcej niż zwykłą bajką dla dzieci :)
    Widzę, że też lubisz czytać książki, a Twój blog bardzo mi się podoba, więc obserwuję :)
    W wolnym czasie możesz wpaść do mnie, zapraszam :)
    http://rzucane-na-szaniec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń