Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

The Lux

05:53 Unknown 0 Comments Category :

Autor: Jennifer L.  Armentrout
Oryginalny tytuł: The Lux
Wydawnictwo:  Filia
Kategoria: fantasy, science fiction




Tom I: Obsydian
Oryginalny tytuł: Obsidian
Ilość stron:  442

"Oni nie są tacy jak my…
Kiedy przeprowadziliśmy się do Zachodniej Wirginii, zanim zaczęłam mój ostatni rok w szkole, musiałam przyzwyczaić się do dziwacznego akcentu, rwącego się łącza internetowego i całego morza otaczającej mnie nudy... Aż do momentu, kiedy spotkałam mojego nowego, wysokiego sąsiada o niesamowitych, zielonych oczach. Wtedy sprawy zaczęły obierać zupełnie inny kierunek... 
Ale kiedy zaczęłam z nim rozmawiać zrozumiałam, że Daemon jest wyniosły, arogancki i doprowadza mnie do szału. Zupełnie nam nie po drodze. Zupełnie. Jednak kiedy prawie nie zginęłam, a Daemon dosłownie zamroził czas, cóż... stało się coś zupełnie niespodziewanego…
Wpadłam w kłopoty, groziło mi śmiertelne niebezpieczeństwo. Jedyną szansą, żebym wyszła z tego cało, było trzymanie się blisko Daemona, aż przygaśnie blask…Jeśli oczywiście sama go wcześniej nie zabiję."



Tom II: Onyks
Oryginalny tytuł: Onyx
Ilość stron:  522

"Departament Obrony przysłał swoich ludzi. Jeśli tylko dowiedzą się co potrafi Daemon i że jesteśmy połączeni, już jest po mnie. Podobnie jak i po nim. I jeszcze jest ten nowy chłopak w szkole, który ma własną tajemnicę. Wie co mi się przydarzyło i może pomóc, ale żeby to zrobić muszę okłamać Daemona i trzymać się od niego z daleka. Tak jakby to było w ogóle możliwe.
Ale wtedy wszystko się zmienia...
Widziałam kogoś kto nie powinien żyć. I muszę o tym powiedzieć Daemonowi, nawet jeśli wiem, że nie zaprzestanie poszukiwań, dopóki nie dotrze do prawdy. Co stało się z jego bratem? Kto go zdradził? I czego chce Departament Obrony od nich i ode mnie?
Nikt nie jest tym na kogo wygląda. I nie każdy wyjdzie żywy z pajęczyny kłamstw..."


Tom III: Opal
Oryginalny tytuł: Opal
Ilość stron:  494

"Nikt nie jest jak Daemon Black.
Gdy się uparł, że udowodni mi swoje uczucia, nie żartował. Już więcej w niego nie zwątpię. Teraz, gdy najtrudniejsze za nami, cóż… jesteśmy ze sobą znacznie bardziej spontaniczni. Ale nawet on nie może ochronić swojej rodziny przed niebezpieczeństwem związanym z uwolnieniem ukochanych.
Po wszystkim co się stało, nie jestem już tą samą Katy. I nie jestem pewna, jak to się skończy. Gdy każdy krok ku prawdzie zbliża nas do tajemniczej organizacji, odpowiedzialnej za torturowanie i testowanie hybryd, zdaję sobie sprawę, że dobre zakończenie nie istnieje. Śmierć kogoś bliskiego jest nadal świeża, pomoc przybywa z najmniej spodziewanego źródła, przyjaciele stają się dla nas śmiertelnym zagrożeniem, ale my nie możemy zawrócić. Nawet jeśli wynik tego starcia zniszczy nasze światy na zawsze."




Tom IV: Origin

Oryginalny tytuł: Origin
Ilość stron:  464

"Po udanej, lecz katastrofalnej w skutkach wyprawie do Mount Weather, będzie musiał zmierzyć się z brutalnym faktem. Katy już nie ma. Została porwana. Odnalezienie jej staje się jego głównym celem. Czy pozbędzie się każdego, kto stanie mu na drodze? Bez problemu. Czy zrówna z ziemią cały świat, by ją odnaleźć? Bardzo chętnie. Czy zdemaskuje kosmitów? Z przyjemnością. 
Katy musi tylko przeżyć. 
Wśród wrogów, by się wydostać, Katy musi się przystosować. W końcu nie wszystkie słowa grupy Daedalus brzmią jak szaleństwo. Mimo to, ich cele są przerażające, a wszystko, co mówią, jest bardzo niepokojące. Kto tak naprawdę jest zły? Daedalus? Ludzie? Czy Luksjanie? 
Razem stawią czoła wszystkiemu. 
Jednak najbardziej niebezpiecznym wrogiem jest ten, kogo znali od zawsze. Gdy prawda wyjdzie na jaw, po której stronie się opowiedzą?"




Tom V: Opposition

Oryginalny tytuł: Opposition
Ilość stron:  390

"V i ostatni tom bestsellerowej serii Lux
Katy wie, że świat zmienił się w noc, gdy przybyli Luksjanie. Nie wierzy, że Daemon nie zrobił nic, kiedy jego rasa groziła usunięciem ludzkości i hybryd z powierzchni Ziemi. Jednak granice między dobrem a złem rozmyły się.
Daemon zrobi wszystko, by uratować tych, których kocha, nawet jeśli ma to oznaczać zdradę. Wkrótce odróżnienie wroga od przyjaciela stanie się niemożliwe, a świat zacznie się walić dookoła nich. Cena za uratowanie przyjaciół i ludzkości może okazać się bardzo wysoka."

Było dużo śmierci, krwi, upadków, miłości, przyjaźni i wojny. Jednak mimo to pozostaliśmy w klimacie powieści młodzieżowej. Przez te pare tomów zdążyłam się zwiazać z bohaterami książki. Nie umiem w tej chwili powiedzieć czy mi się podobała, czy też nie, ale napewno ją na długo zapamietam. Czy do niej wrócę? Bardzo wątpliwe.
Znalazłam egzemplarz pierwszej części na zakupach z przyjaciółkami. Chodziłam znużona wciąż powtarzającymi się motywami książkowymi, aż dotarłam na o ile pamiętam kryminalistykę, gdzie nie wiedzieć czemu leżała właśnie ona. Spragniona nowej książki zauważyłam tylko i wyłącznie oczy Deamona na okładce, które tak mnie zauroczyły, że bez czytania opisu poleciałam do kasy.  Kiedy wróciłam do domu, przeczytałam co pisze z tyłu, a następnie znalazłam zwiastun książki byłam święcie przekonana, że kupiłam sobie powieść erotyczną. Nie jestem fanką romasów, a co dopiero erotyki. Ale z braku innych sposobów na nudę przeczytałam ją. Rzecz jasna okazała się dużo mniej erotyczna niż zapowiadały moje źródła.
Ostatnią część skończyłam miesiąc temu i mimo, że wszystko się ładnie zapowiadało na spektakularne zakończenie, nic takiego nie nastąpiło. Myślę, że wiek, w którym ją przeczytałam był stanowczo za niski i raczej poleciłabym to młodzieży tak 14 +, raczej nie młodszej bo rodzice mogliby się troszkę oburzyć. Nie mniej jednak książka wciąga. Rzadko zaskakuje fabułą, ale napewno napełnia nas ciepłem i pozytywną energią. 
Bohaterzy, mimo tego, że często dośc stereotypowo wykreowani, to potrafiłam się z nimi nieźle zżyć. Czytając ostatni tom było mi trochę szkoda, że moja przygoda z luxianami dobiega końca. Możemy się dopatrywać od groma wad, ale myślę, że po powieści młodzieżowej nie można się wiele spodziewać. Podobało mi się to jak postacie były waleczne i haryzmatyczne. Przyjemny język adekwatny dla młodzieżówek umilał mi czytanie.
Podsumowywując nie żałuję, że przeczytałam, bo uśmiech i łzy często gościły na mojej twarzy. Łatwa, przyjemna lektura, do przeczytania dla każdego, w którego gust choć odrobinkę wpadła bo wątpię, że Wam się nie spodoba. 

Rzeczy i osoby bez których ta książka nie byłaby tą książką:
  • Katy i Daemon - para, która cały czas ma wzloty i upadki.
  • Katy i Dee - przyjaciółki mimo tych złych i dobrych chwil. Przyjaźń, której życzę każdemu z Was.
  • Daemon - gdyby nie ten facet to ta książka byłaby tylko nudną zbieraniną słów.
  • Kosmici - ta, a to dopiero niespodzianka.
  • Śmierć - ogólnie dużo smierci lubianych bohaterów.
Moja ocena : 7,5 / 10


Nie było mnie tu naprawdę długo, pewnie nawet nie pamiętacie mojego ostatniego posta, co?  Tak, ja też. Wiem obiecałam Wam konkurs, ale uznałam, że póki co to nie ma sensu i może, jesli stuknie mi chociaż 50 obserwatorów to to będzie miało większy odzew. Pierwsza recenzja miała być o książce mojej czytelniczki, jednak z prywatnych powodów straciłam z nia porozumienie. Miałam wprowadzić zmiany, dodac fotografię, rysunki i różnego rodzaju inne posty. Może to akurat zrealizuje, ale postanowiłam wrócić z dobrze Wam znaną formą moich wypocin. Co będzie dalej jeszcze do końca nie wiem. Tak więc mam nadzieję, że się cieszycie i recenzja się choć odrobinkę spodoba. Pozdrawiam.


RELATED POSTS

0 komentarze